Spar kostnader med Fagpressens fellesavtaler

Spar kostnader med Fagpressens fellesavtaler

Styreleder i Fagpressen, og redaktør i Utdanning og Utdanningsnytt, Kaja Mejlbo, forteller om Fagpressens fellesavtaler.
Del: 

Alle som gir ut en fagpublikasjon vet at det koster penger – enten det er på nett eller på papir. Fagpressen har fellesavtaler som bidrar til bedre økonomi for utgiver og redaktør.

Det er mye å ha oversikt over...
Både utgiver og redaktør digitale fagpublikasjoner må kunne mye om publiseringsløsninger, tilgangskontroll, personvern, trafikkmåling og ikke minst  annonseløsninger. Alt dette må være på plass – i tillegg til fagstoffet som skal skrives og fylle selve publikasjonen. Det kan være tøft for små og mellomstore redaksjoner å ha oversikt over alle tilbud og muligheter som finnes. Hva skal man velge?

Innholdet i en trykt fagpublikasjon skal også skrives og produseres. Deretter skal det trykkes, pakkes og sendes ut til leserne. Hvordan velger man trykkeri? Hva slags papir skal man bruke, hva slags format og sidetall? Skal det være stift i ryggen eller limfresing? Hvilke muligheter finnes innen distribusjon? Det er mange spørsmål å ta stilling til.

Fagpressen tilbyr de avtalene du har behov for
Fagpressen har forhandlet med leverandører og fått til avtaler som ikke vil være mulig å oppnå på egen hånd. Medlemmer har rett til å bli med i disse avtalene, men ingen plikt til å bruke dem. De er der når det er behov for dem.

- Vi er avhengige av gode leverandører til våre ulike fagmedier! sier redaktør i Utdanning og Utdanningsnytt, og styreleder i Fagpressen, Kaja Mejlbo.

Fellesavtalene er altså ferdigforhandlet, og utgiver eller redaktør slipper å forhandle med leverandøren selv. Bruk avtalene som passer din fagpublikasjon – på nett eller på papir!

Tanken bak fellesavtalene er at mange små og mellomstore kan bli veldig store og sterke sammen.

– Fagpressen er en vesentlig aktør med innflytelse og forhandlingskraft. Hver for oss er vi ikke det. Vi får gode avtaler først når vi står samlet, sier Berit Nyman, nestleder i Fagpressen.

Fagpressen har p.t fellesavtaler med disse leverandørene:

  • Amedia: aID – identifikasjon- og tilgangsstyring
  • Publishlab: Labrador – publiseringssystem
  • Adnuntius – annonsestyring
  • Kilkaya – brukermålinger
  • Ålgård Offset – trykkeri
  • 07 Media - trykkeri
  • Polinor – trykkerier i utlandet
  • Helthjem Mediapost - distribusjon
  • Lundeby – ferdiggjøring og sampakking med Posten
  • Akershus Reklame Team – ferdiggjøring og sampakking med Posten
  • Best Distribusjon – distribusjon med Posten
  • Data Factory - adressevask

Ta kontakt med Fagpressen, så bidrar vi til at du får løsningene som er best for fagmediet ditt – Camilla Briså, tlf. 926 97 613 eller cgb@fagpressen.no.

Informasjon om de enkelte avtalene finner du ved å logge deg på medlemssidene til Fagpressen: medlem.fagpressen.no

Les også:
  • Fagpressen ønsker alle en god sommer med ferie og opplevelser etter enhvers smak.
    Kontoret i Pressens hus holder stengt fra mandag 4. til og med fredag 29. juli.

  • Cornelia Kristiansen vender tilbake til pressen etter drøye tre år på utsiden. – Dette må være den morsomste jobben i Medie-Norge, sier hun i pressemeldingen fra Medier24.

  • I år flytter medieorganisasjonene inn hos Agderposten der det blir mediescene under Arendalsuka. 16. august arrangeres både en debatt om mediepolitikk og en om ytringsfrihet og mediene.