Smart med nye og godkjente lesertall

Smart med nye og godkjente lesertall

Katja Møglestue fra Kantar i hyggelig passiar med Håkon Nissen-Lie fra Båtmagasinet under Fagpressedagen 8. november. Foto: Alf Simensen, NTB.

Del: 

Fagpressen støtter kjøp av lesertallene som Kantar tilbyr Fagpressens opplagskontrollerte fagblader. 

– Det er viktig å bruke offisielle og godkjente opplags- og lesertall, forklarer Kjartan Tyvand. 

– De offisielle tallene er viktig overfor nye og eksisterende annonsører. Det er også viktig å vise utgiver hvor mange som faktisk leser bladet de gir ut. Dette er også de korrekte tallene å bruke i medieplanen, sammen med de godkjente opplagstallene, sier han.

Fagpressen tilbyr økonomisk støtte til kjøp av lesertall fra Kantar med kr 2300,-. Da blir prisen hos Kantar kun kr 4300,- . Ønsker du å motta støtte til å kjøpe lesertall for fagbladet ditt, så send en svært enkel søknad på e-post til Camilla på cgb@fagpressen.no, merk den gjerne med "Søknad om modellerte lesertall".

Lesertallene fra Kantar er det som heter «modellerte lesertall». Det betyr at lesertallet er beregnet ut fra ulike nøkler som Kantar har utviklet gjennom mange år. Fagpressens opplagskontroll, og distribusjonsfordelingen der, er viktige elementer i beregningen av lesertallet. Alle medlemmer i Fagpressen som er opplagskontrollert, kan få kjøpt modellerte lesertall.

Husk også å sende Fagpressen medieplanen for 2024 – den sendes til Kjartan på kt@fagpressen.no  

Fagpressekatalogen

fagpressekatalogen.no

Her er oversikt over alle medlemmene i Fagpressen.
Med informasjon om mediet, kontaktpersoner, opplag, utgivelser, priser, osv.

Annonsekampanje 2024


Her finner du den siste kampanjen til Fagpressen. Hent annonsene her!
Les også:
  • All mediestøtte påvirker det redaksjonelle innholdet. Men hvor mye er egentlig greit?

    En brevutveksling mellom Medietilsynet og Medier24, ved eier og ansvarlig redaktør Erik Waatland, løfter fram noen interessante – og kanskje problematiske – sider ved dagens pressestøtteordning. Redaktør Roger Aarli-Grøndalen i Journalisten skriver om dette sin kommentarspalte, som først er publisert i Journalisten.

  • Redaktørstyrte medier er viktigere enn noen gang. Samtidig er de redaktørstyrte mediene under et stadig sterkere press. I en slik tid er det behov for en aktiv mediepolitikk. Statsbudsjettet for 2025 er i hovedsak en inflasjonsjustert videreføring av dagens ordninger, som ikke viser noen aktive mediepolitiske grep.

  • Godal kommer fra rollen som seniorrådgiver for ledelsen ved Universitetet i Bergen, og tidligere kommunikasjonsdirektør samme sted. Han har nesten 20 års redaksjonell fartstid fra TV 2, både som redaktør og leder for politisk avdeling.
    I tillegg til å bli ansvarlig redaktør i FriFagbevegelse og LO-Aktuelt, tar Godal også over rollen som daglig leder i LO Media. Dette skriver Frifagbevegelse.no denne uken.