"Slik gjør vi det i FRF"-plakaten er klar

"Slik gjør vi det i FRF"-plakaten er klar

Deltakerne på FRFs årsmøte i mai bestemte å ta noen grep for å gjøre forumet tydeligere for medlemmene. Nå lanserer de en egen "plakat". (Foto: Per Brikt Olsen).

Del: 

På årsmøtet i begynnelsen av mai bestemte FRF at de ville finne måter å være et tydeligere forum for redaktørene i Fagpressen. Nå lanserer redaktørforumet sin "Slik gjør vi det"-plakat.

Det ble nedsatt en arbeidsgruppe etter årsmøtet, som nå er ferdig med å lage "Slik gjør vi det i FRF"-plakaten. Fagpressens leder Per Brikt Olsen har også bidratt i arbeidsgruppen, sammen med nestleder i FRF, Ellen Beate Dyvi, som er redaktør i Tannlegetidende, og Alexander M. Schindler, redaktør i Jakt & Fiske. Resten av styret har deltatt i prosessen gjennom høring, og kommet med en tilføyelse.

delt_bilde.png

Ellen Beate Dyvi er nestleder for FRF og redaktør i Den norske Tannlegeforenings Tidende. (Foto: Privat).

– Vi bekjentgjør nå denne plakaten i Fagpressens redaktørforums gruppe på Facebook, sier Ellen Beate Dyvi.

Hun betegner plakaten som en litt formalisert "huskeliste" for dem som sitter i styret.

– Når vi nå offentliggjør plakaten, kan redaktørene også bruke den til å minne oss om å følge den, sier FRF-nestlederen.

Fagpressens redaktørforum er redaktørenes felles faglige forum. De arrangerer faglige og sosiale sammenkomster for fagpresseredaktører, innenfor temaene:

  • Redaktørens ansvar og rettigheter
  • Opphavsrett
  • Etikk og PFU
  • Ledelse og arbeidsgiveransvar
  • Relasjonen mellom utgiver og redaktør
  • Praktiske ting, drift og tekniske løsninger

Plakaten nevner også andre ordninger og fordeler som redaktørene i Fagpressen har.

Her laster du ned "Slik gjør vi det i FRF"-plakaten.

Fagpressekatalogen

fagpressekatalogen.no

Her er oversikt over alle medlemmene i Fagpressen.
Med informasjon om mediet, kontaktpersoner, opplag, utgivelser, priser, osv.

Annonsekampanje 2024


Her finner du den siste kampanjen til Fagpressen. Hent annonsene her!
Les også:
  • Første steg har klart å bygge opp et tidsskrift som "blir lest og diskutert", kommenterer redaktør Line Fredheim Storvik i lederartikkelen i jubileumsutgaven.

  • – Fagpressen ber Familie- og kulturkomiteen bidra til at departementet endrer forskriften om innovasjonstilskudd – slik at den faktisk også gjelder for fag- og dybdejournalistikken, slik den var ment, og uten ytterligere forsinkelser.

    Slik oppsummerte adm. direktør Per Brikt Olsen sitt innlegg på statsbudsjett-høringen i Familie- og kulturkomiteen fredag.

  • Stiftelsen Fritt Ord satser hvert år inntil 25 millioner kroner på norsk journalistikk gjennom utlysningen “Norsk journalistikk”. Utlysningen har seks søknadsfrister i året – den neste er fredag 1. november.