"Slik gjør vi det i FRF"-plakaten er klar

"Slik gjør vi det i FRF"-plakaten er klar

Deltakerne på FRFs årsmøte i mai bestemte å ta noen grep for å gjøre forumet tydeligere for medlemmene. Nå lanserer de en egen "plakat". (Foto: Per Brikt Olsen).

Del: 

På årsmøtet i begynnelsen av mai bestemte FRF at de ville finne måter å være et tydeligere forum for redaktørene i Fagpressen. Nå lanserer redaktørforumet sin "Slik gjør vi det"-plakat.

Det ble nedsatt en arbeidsgruppe etter årsmøtet, som nå er ferdig med å lage "Slik gjør vi det i FRF"-plakaten. Fagpressens leder Per Brikt Olsen har også bidratt i arbeidsgruppen, sammen med nestleder i FRF, Ellen Beate Dyvi, som er redaktør i Tannlegetidende, og Alexander M. Schindler, redaktør i Jakt & Fiske. Resten av styret har deltatt i prosessen gjennom høring, og kommet med en tilføyelse.

delt_bilde.png

Ellen Beate Dyvi er nestleder for FRF og redaktør i Den norske Tannlegeforenings Tidende. (Foto: Privat).

– Vi bekjentgjør nå denne plakaten i Fagpressens redaktørforums gruppe på Facebook, sier Ellen Beate Dyvi.

Hun betegner plakaten som en litt formalisert "huskeliste" for dem som sitter i styret.

– Når vi nå offentliggjør plakaten, kan redaktørene også bruke den til å minne oss om å følge den, sier FRF-nestlederen.

Fagpressens redaktørforum er redaktørenes felles faglige forum. De arrangerer faglige og sosiale sammenkomster for fagpresseredaktører, innenfor temaene:

  • Redaktørens ansvar og rettigheter
  • Opphavsrett
  • Etikk og PFU
  • Ledelse og arbeidsgiveransvar
  • Relasjonen mellom utgiver og redaktør
  • Praktiske ting, drift og tekniske løsninger

Plakaten nevner også andre ordninger og fordeler som redaktørene i Fagpressen har.

Her laster du ned "Slik gjør vi det i FRF"-plakaten.

Annonsekampanje 2025

Her finner du årets annonser. Hent dem her!

Les også:
  • «Ikke bare er det ekstra viktig å støtte redaksjonelle medier i den utviklingen vi ser i verden rundt oss i dag. Men redaksjonelle medier er også et riktig i valg i svært mange sammenhenger for å oppnå topp-resultater i markedsføringen av produkter og tjenester», skriver Tor Arne Sandholt i dette innlegget som først ble publisert i KOM24.

  • Fagpressens redaktørforum har holdt årsmøte og valgt to nye styremedlemmer. Paal Ravnaas fortsetter som leder for forumet.

  • Fagpressens Per Brikt Olsen deltok i paneldebatt om fremtidens distribusjon for trykte publikasjoner, da Grafisk Øst arrangerte sitt vårseminar i Sarpsborg torsdag. Han påpekte at rapporten fra Odin-utvalget helt unnlater å kommentere de store opplagene Fagpressen representerer i distribusjonskjeden.