PUFF lager egen språkpris

PUFF lager egen språkpris

Språkforsker og forfatter Helene Uri leder juryen for PUFFs nye språkpris. (Foto: Anna-Julia Granberg).

Del: 

På PUFF-konferansen i mars skal det deles ut priser for gode titler, gode tabber – og de mest sjarmerende sakene.

– I Fagpressen jobber det mange hundre dyktige journalister og skrivende redaktører som dekker utallige fagfelt. Mange av dem er ordsmeder som altfor få vet om, sier Kari Oliv Vedvik i Utdanning til Journalisten. Vedvik leder programkomiteen for PUFF og er også leder for Fagpressens journalistforum.

Hun forteller at planen er å trekke noen av disse ordkunstnerne fram i lyset – sånn at de kan skinne.

Forfatter og språkforsker Helene Uri har sagt ja til å lede juryen. Hun får med seg Ståle Johnsen fra Utdanningsnytt og Bjørg Engdahl fra Din Hørsel i juryen.

De skal kåre tre ulike språkpriser fra medieåret som gikk:

  • Sjarmørprisen – som Fagpressen beskriver som «den lille, rare saken som du ikke trodde du ville ha glede av å lese, men som du likevel slukte på grunn av det gode språket».
  • Årets beste tittel
  • «Beste» språktabbe på trykk

Juryen tar imot innsendte forslag, om egen eller andres innsats, på e-postadressen puff@fagpressen.no innen 15. februar.

Fagpressekatalogen

fagpressekatalogen.no

Her er oversikt over alle medlemmene i Fagpressen.
Med informasjon om mediet, kontaktpersoner, opplag, utgivelser, priser, osv.

Annonsekampanje 2024


Her finner du den siste kampanjen til Fagpressen. Hent annonsene her!
Les også:
  • Det kan være lurt å planlegge sommeren 2025 allerede nå. Medier24 har laget en stillingspakke for sommervikarer, og tilbyr denne til Fagpressens medlemmer til en god pris.

  • Nesten 80 prosent av svarerne ga Fagpressedagen 2024 totalkarakter 5 eller 6 i evalueringen. – Tilbakemeldingene overgår alle våre forventninger! Årets arrangement er antakelig den beste Fagpressedagen vi har hatt, sier adm. direktør Per Brikt Olsen.

  • – Norsk mediehistorisk forening gjør et viktig arbeid for å sikre mediehistorisk materiale og stimulere til mediehistorisk forskning og formidling. Godt over 100 store og små mediebedrifter er medlemmer, men fagmediene glimrer dessverre med sitt fravær! påpeker nestleder i foreningen, tidligere redaktør i Utdanning, Knut Hovland.