Psykologisk.no er nytt medlem i Fagpressen

Psykologisk.no er nytt medlem i Fagpressen

Her er de ansatte i Psykologisk.no: Journalist og bokansvarlig Jenny Baksaas, redaksjonssjef Jonas Sundquist, markedskoordinator Julie Blystad, desksjef Anders Zerener, journalist og debattansvarlig Andrea Sørøy, journalist og arbeidslivsansvarlig Synnøve Fonneland og ansvarlig redaktør Pål Johan Karlsen jobber alle i dagsavisen Psykologisk.no, i likhet med administrasjons­sjef Vera Thorvarsdottir og journalistene Susanne Blindheim og Jonas Sire (de siste tre er ikke med på bildet). (Foto: Psykologisk.no)

Del: 

– Vi hører naturlig hjemme i Fagpressen og tiden var overmoden, sier ansvarlig redaktør Pål Johan Karlsen i Psykologisk.no

Tirsdag 9. mai avholdt Fagpressen styremøte og Psykologisk.no ble godkjent som medlem.

Nettstedet Psykologisk.no ble lansert i 2014. De første årene var de ukeavis, og siden 2020 har de vært dagsavis med et raskt voksende nyhetstrykk. Ambisjonen er å være en toneangivende og riksdekkende dagsavis som bidrar til psykologisk innsikt, og ikke minst å fremme psykologisk kunnskap i samfunnsdebatten.

Det er cirka 80 000 besøkende på nettsiden hver uke.

– Vi ser på verden med et psykologisk blikk. Det er viktig å holde nyhetstrykket oppe hver dag – om det som er psykologisk viktig, sier Karlsen.

Nettavisen treffer bredt, forklarer redaktøren. Leserne er gjerne voksne mennesker med ansvar for andre mennesker – både på jobb og hjemme. Og de er opptatt av psykologi og av å bli oppdatert innen psykologifeltet. Fagfolk er også blant leserne.

– Medlemskap i Fagpressen er en langsiktig investering fra vår side. Faglig kvalitet og troverdighet er nøkkelverdier som gjør at vi naturlig hører hjemme der. Det er gøy å tilhøre et vinnerlag, og Fagpressen kommer til å lykkes med store ting i årene fremover! fremholder Pål Johan Karlsen.

Fagpressekatalogen

fagpressekatalogen.no

Her er oversikt over alle medlemmene i Fagpressen.
Med informasjon om mediet, kontaktpersoner, opplag, utgivelser, priser, osv.

Annonsekampanje 2024


Her finner du den siste kampanjen til Fagpressen. Hent annonsene her!
Les også:
  • – Norsk mediehistorisk forening gjør et viktig arbeid for å sikre mediehistorisk materiale og stimulere til mediehistorisk forskning og formidling. Godt over 100 store og små mediebedrifter er medlemmer, men fagmediene glimrer dessverre med sitt fravær! påpeker nestleder i foreningen, tidligere redaktør i Utdanning, Knut Hovland.

  • – Mange lesere har fortalt oss at magasinet har vært «en venn i nøden» i perioder, forteller redaktør Cathrine Th. Brundell.

  • Helthjem øker sine portopriser med 5 prosent fra 1. januar 2025.