Nye seilas.no er sjøsatt

Nye seilas.no er sjøsatt

Nye seilas.no

Nye seilas.no

Del: 

Seilas har lansert nye nettsider som tilpasser seg alle skjermer du har lyst til å seile på!

– Nå følger vi spent med på trafikkutviklingen, etter at nye seilas.no ble sjøsatt mandag, sier sjefredaktør Ole Henrik Nissen-Lie. Han forteller at de foreløpig ligger an til en tredobling av besøket fra forrige mandag. – Men den virkelige syretesten er om folk vil betale for alt innholdet vårt.

Nye seilas.no baserer inntektene på annonser og abonnement. En rekke artikler er merket med pluss, og disse må leserne betale for. Annonsørene får flere produkter å velge mellom, såkalte "native ads".
– Dette er fruktene av mer enn ti års jobbing med testing av båter, intervjuer med seilere, artikler om vedlikehold og praktiske saker, trimmetips, langturberetninger og reportasjer om havner og farvann, forteller Nissen-Lie. Han tilbyr tusenvis av nyttige og inspirerende artikler som nå er tilgjengelig digitalt fra desktop, lesebrett eller en smart-telefon.

Får alt med Premium
– Artiklene fra magasinet Seilas de siste ti årene er nå tilgjengelig for våre premium-abonnenter, til enhver tid og på alle enheter. Saker som før var forbeholdt magasinleserne, blir nå fortløpende publisert på seilas.no. Her blir abonnentene de første til å lese tester av nye båter og utstyr og reportasjer fra båtutstillinger. Nissen-Lie forteller at Premiumabonnenter også  får tilgang til alle Seilas-magasinene fra 2006 i App Store og Google Play.

Økonomisk og redaksjonelt grep
– Med de nye nettsidene ønsker vi å fange opp igjen opplagsinntekter og annonseinntekter som er blitt borte fra magasinene de siste årene. Vi benytter også anledningen til å tydeliggjøre skillet mellom redaksjonelt innhold og betalt innhold, og ønsker å heve terskelen for produktomtaler og lanseringsjournalistikk, sier Nissen-Lie.

 

 

Les også: