Norsk tidsskrift for logopedi er nytt medlem i Fagpressen

Norsk tidsskrift for logopedi er nytt medlem i Fagpressen

Redaktør Hedda Ruth Døli i Norsk tidsskrift for logopedi. Foto: Kristin Åmodt.

Del: 

Logopeder arbeider med personer i alle aldersgrupper som har språk-, tale-, kommunikasjons- og svelgevansker. Fagbladet deres, Norsk tidsskrift for logopedi, ble i Fagpressens siste styremøte før sommeren tatt opp som medlem.

- Vi er det første og eneste fagmedium i Norge for logopeder. Leserne våre er primært logopeder, men andre fagpersoner innen helse- og opplæringssektoren, politikere og andre beslutningstakere er også i målgruppen, forklarer redaktør Hedda Døli.

Norsk tidsskrift for logopedi har et opplag på ca. 1400 utgaver fire ganger i året. Utgiver er Norsk Logopedlag.

- Vi ønsker å nå ut til logopeder; både studenter og erfarne kolleger. Bredde i vår faglige profil er noe vi etterstreber. På den måten dekker vi hele det logopediske fagfeltet, samt tilgrensende områder som er av interesse og har relevans for logopeder, sier redaktøren.

Redaktøren forteller at et medlemskap i Fagpressen vil gi mange fordeler og muligheter. Pressefaglig bistand, veiledning og det å bli en del av et større nettverk med erfarne fagfolk fra mediebransjen er fordeler hun trekker frem.

- Og så er det en viktig fordel å få tilgang til Labrador og publisering digitalt. Vi håper og tror det vil være mer attraktivt for fagpersoner å publisere artikler digitalt, ikke minst nå ut til flere i målgruppen vår, avslutter redaktøren.

Fagpressekatalogen

fagpressekatalogen.no

Her er oversikt over alle medlemmene i Fagpressen.
Med informasjon om mediet, kontaktpersoner, opplag, utgivelser, priser, osv.

Annonsekampanje 2024


Her finner du den siste kampanjen til Fagpressen. Hent annonsene her!
Les også:
  • Første steg har klart å bygge opp et tidsskrift som "blir lest og diskutert", kommenterer redaktør Line Fredheim Storvik i lederartikkelen i jubileumsutgaven.

  • – Fagpressen ber Familie- og kulturkomiteen bidra til at departementet endrer forskriften om innovasjonstilskudd – slik at den faktisk også gjelder for fag- og dybdejournalistikken, slik den var ment, og uten ytterligere forsinkelser.

    Slik oppsummerte adm. direktør Per Brikt Olsen sitt innlegg på statsbudsjett-høringen i Familie- og kulturkomiteen fredag.

  • Stiftelsen Fritt Ord satser hvert år inntil 25 millioner kroner på norsk journalistikk gjennom utlysningen “Norsk journalistikk”. Utlysningen har seks søknadsfrister i året – den neste er fredag 1. november.