Lær å lage magasiner som setter dagsorden!

Lær å lage magasiner som setter dagsorden!

Øyvind Kristiansen leverer kurset "Slik lager du framtidens magasin" for Fagpressen. Her fra en økt han holdt på PUFF-konferansen i fjor. (Foto: BN).

Del: 

Dette er et helt nytt kurs, i en ny kompetansesatsing fra Fagpressen kompetanse. "Hvordan lager du framtidens magasin?" passer for alle som fortsatt vil lage viktige trykte utgivelser – som også spiller godt sammen med den digitale publiseringen.
– Framtidens magasin må være smart! sier kursholder Øyvind Kristiansen.

Øyvind Kristiansen er en av landets beste i redaksjonell utvikling. Han har vunnet en serie priser både i Fagpressen og andre konkurranser.

I "Hvordan lager du framtidens magasin?" lærer han deg å løfte fram journalistikken på slike måter at den kan sette dagsorden og få flere lesere.

– Det er allerede blitt et kvalitetsstempel å ha et godt magasin. Og hvis du klarer å lage det, treffer du leseren når hen er i et unikt modus. Ofte hjemme, ofte mottakelig for dybde og en god leseropplevelse, sier Øyvind, og legger til at det er spennende å jobbe med ambisiøse magasinredaksjoner.

Han peker også på sammenhengene mellom det gode papirmagasinet og den digitale publiseringen mellom utgivelsene.

– Det er viktig å få disse formatene til å spille best mulig sammen! understreker Øyvind Kristiansen. I kurset får du flere eksempler på dette, fra deltakere og andre av medlemmene i Fagpressen.

Se kursinnholdet og meld deg på her.

Kurset torsdag 8. februar har allerede god påmelding - sørg for at du får plass!

Siste påmeldingsfrist er fredag 2. februar.

Fagpressekatalogen

fagpressekatalogen.no

Her er oversikt over alle medlemmene i Fagpressen.
Med informasjon om mediet, kontaktpersoner, opplag, utgivelser, priser, osv.

Annonsekampanje 2024


Her finner du den siste kampanjen til Fagpressen. Hent annonsene her!
Les også:
  • Dagens Medisin har i 25 år gitt bort innholdet i avisen gratis. Papiravisen har blitt distribuert gratis og det digitale innholdet har vært åpent tilgjengelig og gratis. For ett år siden endret de dette og startet med å plusse innholdet. Det ble et markert veiskille for Dagens Medisin.

  • Logopeder arbeider med personer i alle aldersgrupper som har språk-, tale-, kommunikasjons- og svelgevansker. Fagbladet deres, Norsk tidsskrift for logopedi, ble i Fagpressens siste styremøte før sommeren tatt opp som medlem.

  • På årsmøtet i begynnelsen av mai bestemte FRF at de ville finne måter å være et tydeligere forum for redaktørene i Fagpressen. Nå lanserer redaktørforumet sin "Slik gjør vi det"-plakat.