Lær å lage magasiner som setter dagsorden!

Lær å lage magasiner som setter dagsorden!

Øyvind Kristiansen leverer kurset "Slik lager du framtidens magasin" for Fagpressen. Her fra en økt han holdt på PUFF-konferansen i fjor. (Foto: BN).

Del: 

Dette er et helt nytt kurs, i en ny kompetansesatsing fra Fagpressen kompetanse. "Hvordan lager du framtidens magasin?" passer for alle som fortsatt vil lage viktige trykte utgivelser – som også spiller godt sammen med den digitale publiseringen.
– Framtidens magasin må være smart! sier kursholder Øyvind Kristiansen.

Øyvind Kristiansen er en av landets beste i redaksjonell utvikling. Han har vunnet en serie priser både i Fagpressen og andre konkurranser.

I "Hvordan lager du framtidens magasin?" lærer han deg å løfte fram journalistikken på slike måter at den kan sette dagsorden og få flere lesere.

– Det er allerede blitt et kvalitetsstempel å ha et godt magasin. Og hvis du klarer å lage det, treffer du leseren når hen er i et unikt modus. Ofte hjemme, ofte mottakelig for dybde og en god leseropplevelse, sier Øyvind, og legger til at det er spennende å jobbe med ambisiøse magasinredaksjoner.

Han peker også på sammenhengene mellom det gode papirmagasinet og den digitale publiseringen mellom utgivelsene.

– Det er viktig å få disse formatene til å spille best mulig sammen! understreker Øyvind Kristiansen. I kurset får du flere eksempler på dette, fra deltakere og andre av medlemmene i Fagpressen.

Se kursinnholdet og meld deg på her.

Kurset torsdag 8. februar har allerede god påmelding - sørg for at du får plass!

Siste påmeldingsfrist er fredag 2. februar.

Annonsekampanje 2025

Her finner du årets annonser. Hent dem her!

Les også:
  • «Ikke bare er det ekstra viktig å støtte redaksjonelle medier i den utviklingen vi ser i verden rundt oss i dag. Men redaksjonelle medier er også et riktig i valg i svært mange sammenhenger for å oppnå topp-resultater i markedsføringen av produkter og tjenester», skriver Tor Arne Sandholt i dette innlegget som først ble publisert i KOM24.

  • Fagpressens redaktørforum har holdt årsmøte og valgt to nye styremedlemmer. Paal Ravnaas fortsetter som leder for forumet.

  • Fagpressens Per Brikt Olsen deltok i paneldebatt om fremtidens distribusjon for trykte publikasjoner, da Grafisk Øst arrangerte sitt vårseminar i Sarpsborg torsdag. Han påpekte at rapporten fra Odin-utvalget helt unnlater å kommentere de store opplagene Fagpressen representerer i distribusjonskjeden.