Innovasjonsstøtteordningen åpnes for Fagpressen

Innovasjonsstøtteordningen åpnes for Fagpressen

– Forstå hva du kan søke på. Og hvordan (les veiledningen fra Medietilsynet) – det var ett av de gode rådene fra Siri Skaalmo om å søke innovasjonsstøtte. (Foto: Vanesa Alickaj/TENK).

Del: 

Per Brikt Olsen og IJs leder Siri Skaalmo presenterte innovasjonsstøtteordningen og søkeportalen hos Medietilsynet, på Fagpressedagen.

Det ikke er helt avklart hvordan Stortinget kommer til å avgrense tilgangen til ordningen – det skjer i forbindelse med statsbudsjettbehandlingen fram mot jul. Fagpressen har levert høringssvar for å forsøke å få en klarere forskrift.

Det som er avklart, er at ordningen åpnes for fagpresse.

– Dermed må redaktørene lære seg å lage gode søknader, om gode og gjennomførbare prosjekter. Siri Skaalmo presenterte gode tips og råd – blant annet understreket hun dette:

– Søknader har blitt avvist fordi prosjektet ikke har en klar start og slutt. Definér en tydelig avgrensing av prosjektet – en start og en slutt.

...og kanskje en målgruppe? Og gjerne et mål – enten for selve prosjektet eller langsiktig for publikasjonen.



Se hele presentasjonen av innovasjonsstøtteordningen og de gode rådene her.

 

Fagpressekatalogen

fagpressekatalogen.no

Her er oversikt over alle medlemmene i Fagpressen.
Med informasjon om mediet, kontaktpersoner, opplag, utgivelser, priser, osv.

Annonsekampanje 2024


Her finner du den siste kampanjen til Fagpressen. Hent annonsene her!
Les også:
  • Det kan være lurt å planlegge sommeren 2025 allerede nå. Medier24 har laget en stillingspakke for sommervikarer, og tilbyr denne til Fagpressens medlemmer til en god pris.

  • Nesten 80 prosent av svarerne ga Fagpressedagen 2024 totalkarakter 5 eller 6 i evalueringen. – Tilbakemeldingene overgår alle våre forventninger! Årets arrangement er antakelig den beste Fagpressedagen vi har hatt, sier adm. direktør Per Brikt Olsen.

  • – Norsk mediehistorisk forening gjør et viktig arbeid for å sikre mediehistorisk materiale og stimulere til mediehistorisk forskning og formidling. Godt over 100 store og små mediebedrifter er medlemmer, men fagmediene glimrer dessverre med sitt fravær! påpeker nestleder i foreningen, tidligere redaktør i Utdanning, Knut Hovland.