Enda flere smakebiter fra Fagpressedagen 2022
Enda flere smakebiter fra Fagpressedagen 2022
Del:
I tillegg til å presentere ferske tall om opplag, digital lesing og omsetning, bød programmet på en rekke andre innslag.
Se flere bilder og korte tekster her. Du kan også klikke her for å se nærmere på presentasjonene fra Fagpressedagen. De ligger i samme rekkefølge som de ble holdt i programmet.
I programposten "Tre kvarter delt på tre" delte redaktørene fra Hageguiden, Advokatbladet og Medier24 raust av egne erfaringer.
Bjørnhild Fjeld i Hageguiden har bygget opp et helt nytt blad. Sammen med fotograf og ektefelle Tore lykkes hun godt med å rekruttere stadig nye abonnenter. Nina Schmidt, redaktør i Advokatbladet, formidlet fortellingen om hvordan jubileumsutgaven "100 advokater som formet Norge" ble til i fjor. Utgaven vant "Innertieren" i Fagpresseprisene i 2022. Redaktør Cornelia Kristiansen og direktør Erik Waatland delte erfaringer om strategisk knoppskyting og utvikling i Medier24. Ingvar Sandvik fra Kantar leverte sitt oppdaterte foredrag "Rikets medietilstand 2022". NRK-prosjektet og NRK-knappen ble presentert av Per Brikt Olsen og Hege Iren Frantzen, NRK. Deretter ledet Berit Nyman en samtale om hvordan et dedikert og nyttig samarbeid kan foregå. Her deltok: redaktør for mediemangfold og samarbeid Hege Iren Frantzen og programredaktør Marius Tetlie, begge NRK, med redaktørene Kaja Mejlbo, Utdanning og Eva Ler Nilsen, Fagbladet. Sigurd J. Vik fra Coupler holdt innledning om hvordan og hvorfor jobbe profesjonelt med innhold i sosiale medier. Firmaet Coupler bruker i stor grad LinkedIn og har i etterkant av Fagpressedagen publisert noen glimt fra nettopp Fagpressedagen på sin profil der. Sykepleien på Instagram: Journalist Nina Hernæs presenterte hvordan Sykepleien har fått mye ut av sin profil på Instagram. Oppskriften likner på det som Coupler prediker: "Lag mye innhold, og gjør det ofte!"