Akershus Reklame Team kjøper Mailpack

Akershus Reklame Team kjøper Mailpack

Daglig leder i ART, Arne Bruun, foran staben på kundeservice. Foto: Kim Holm.

Del: 

Fagpressens samarbeidspartner, Akershus Reklame Team AS – kjent som ART – opplyser i en pressemelding at de har kjøpt alle aksjene i Mailpack AS.

ART er en av Fagpressens rammeavtalepartnerne på ferdiggjøring og distribusjon. Dette er et marked som er i stadig endring og som er preget av konsolideringer. ART sier i pressemeldingen at «...denne sammenslåingen vil gjøre at vi styrker vår posisjon, og skaper nye muligheter for våre ansatte, kunder og samarbeidspartnere.»

Produksjon blir værende på Skedsmokorset, som i dag, og ART overtar alle de ansatte i Mailpack AS. Kundene vil dermed beholde sine kontaktpersoner.

Hva vil oppkjøpet bety for Fagpressens medlemmer?

- I avtalen om oppkjøpet av Mailpack medfølger det volumer som skal slåes sammen med ARTs eksisterende volum, samt produksjonsutstyr og ansatte, forteller strategi- og forretningsutvikler, Kim Holm, i ART.

Han fortsetter:

– Summen av dette vil åpne for en større fleksibilitet med hensyn til innleveringsdager hos Bring - noe vi vet flere at Fagpressens medlemmer har etterspurt. Vi vil kunne tilby en mer forutsigbar og stabil prismodell i og med at volumet i større grad vil jevnes mer ut over årets dager.

ART vil etter oppkjøpet av Mailpack, som har kompetanse og utstyr, også i større grad kunne håndtere MV1-utsendelser med Posten. Dette er utsendelser av konvolutter med likt format som kan sorteres maskinelt. 

– Vi gratulerer ART med oppkjøpet og er glade for at våre gode samarbeidspartnere utvikler seg og vokser. For oss som representerer brukerne av tjenestene er det viktig at det er flere sterke aktører på tilbydersiden. At ART ekspanderer er med på å sikre nettopp det, sier Per Brikt Olsen, administrerende direktør i Fagpressen.

 

Les også:
  • Fagpressen ønsker alle en god sommer med ferie og opplevelser etter enhvers smak.
    Kontoret i Pressens hus holder stengt fra mandag 4. til og med fredag 29. juli.

  • Cornelia Kristiansen vender tilbake til pressen etter drøye tre år på utsiden. – Dette må være den morsomste jobben i Medie-Norge, sier hun i pressemeldingen fra Medier24.

  • I år flytter medieorganisasjonene inn hos Agderposten der det blir mediescene under Arendalsuka. 16. august arrangeres både en debatt om mediepolitikk og en om ytringsfrihet og mediene.