Årets annonsekampanje fokuserer på kvaliteten hos fagmediene
Årets annonsekampanje fokuserer på kvaliteten hos fagmediene

Her er redaktør Ellen Beate Dyvi profilert i årets annonsekampanje fra Fagpressen. Annonsene er i år laget for bruk i de trykte bladene. Les mer om hvordan du selv kan profilere deg som redaktør. (Annonsekampanjen 2025).
Blikkfang er bilde av redaktøren, kombinert med en tekst om den kvaliteten fagbladene leverer kjerneleserne. Annonsebudskapet er at dere kommer til å fortsette å levere den samme dedikerte kvaliteten på mobil som dere alltid har levert på trykk.
– Vi har laget en annonsekampanje for de trykte bladene i år. Det er fordi vi tror det er viktig å fortelle leserne at redaksjonen selvsagt holder den samme kvaliteten på mobil og andre digitale plattformer, som de alltid har gjort på papir! forteller Per Brikt Olsen i Fagpressen.
Den årlige annonsekampanjen fra Fagpressen inviterer i år redaktørene til å "vise ansikt", bokstavelig talt.
Redaktøren representerer mediet og kvaliteten
– I fagmediene er redaktøren direkte involvert i det redaksjonelle produktet – i mange tilfeller også rent journalistisk. Vi mener det er en god idé å gi redaktøren mulighet til å presentere seg, gjennom en kampanje som nettopp handler om den kvaliteten som leserne etterspør. Det å finne oppdatert, redaktørstyrt journalistikk om faget eller den viktige interessen, er jo selve grunnen til den rike fagmediefloraen Norge har. Og det er viktig å videreføre denne viktige relasjonen med leserne også når mediene publiserer mer og mer på mobil, sier Camilla Briså som er fagansvarlig i Fagpressen for annonsekampanjen.
Slik bruker du annonsekampanjen
På bildet ser du to eksempler fra redaktør Ellen Beate Dyvi og Den norske tannlegeforenings Tidende. Kampanjen er tilrettelagt for ditt bilde, navn og logo i deres blad. Dette er en personlig annonse hvor redaktøren betrygger og samtidig får frem dedikasjon og faglig tyngde som redaksjonene leverer daglig.
Hvis du ønsker å bruke en av disse annonsene, sender du et godt bilde i god kvalitet (300 dpi) og logoen til Camilla Briså på cgb@fagpressen.no. Ferdig annonsemateriell kommer deretter i retur!
Det finnes også flere valgmuligheter i årets annonsekampanje fra Fagpressen. Gå inn her, se alternativene – og last ned for bruk.