Lesertall

Lesertall 2015

Del: 

Dokumentasjon om leserne er viktig for videreutvikling, annonsesalg og bekreftelse.

Her er TNS Gallups presentasjon på Fagpressedagen 2015PDF iconFagpressedagen_2015_TNS_Gallup.pdf
 

LESERTALL PÅ PAPIR:

Lesertall er et anerkjent mål for hvor mange som leser mediet. Undersøkelsen er en valutamåling som fastsetter bladenes offisielle lesertall. Målingen utføres av TNS Gallup på oppdrag fra MBL og Fagpressen.
Lesertall benyttes som valuta av både mediebyråer og annonsører. 

Kilde: MagasinUndersøkelsen 2015/2 (AIR)
Bondebladet: 127 000
Fjell og Vidde: 351 000
Hus & Bolig: 245 000
Jakt & Fiske: 230 000
Norsk Golf: 97 000
Norsk Landbruk: 64 000
Sykepleien: 146 000
Teknisk Ukeblad: 286 000
Traktor: 42 000

Kilde: Gallup Fagpresse (Lesertall) 2015
Advokatbladet: 26 000
Agenda 3:16: 41 000
Aperitif: 37 000
BUSKAP: 28 000
Byggmesteren: 39 000
Båtliv: 81 000
Energiteknikk: 19 000
Finansfokus: 40 000
Handikapnytt: 54 000
Kommunal Rapport: 87 000
Seilas: 36 000
SEILmagasinet: 34 000
United-Supporteren: 44 000

BRUKERE PÅ NETT:

Mange av Fagpressens medlemmer dokumenterer sine digitale tall hos TNS Gallup. 
Disse tallene oppdateres ukentlig, og du finner dem her

 

Ønsker du lesertall for ditt magasin, kan du lese om avtalen mellom Fagpressen og TNS Gallup her

Lesertall 2015 TNS Gallup

Avtalen med TNS Gallup

Fagpressen har avtale med TNS Gallup om lesertall og offisielle målinger.

Fagpressekatalogen

Her er oversikt over alle medlemmene i Fagpressen.
Med informasjon om mediet, kontaktpersoner, opplag, utgivelser, priser, osv.

Fordeler som INMA-medlem!

Redaktørkampanjen

Kurs og arrangementer

Dato: 
Onsdag 07. Mar
Kl.: 
09:00 til 10:30
Passer for: 
Redaktører
Journalister
Markedsførere
Annonseselgere
Utgivere

Alle må vi lage rutiner for å følge de nye reglene for personvern som blir norsk lov allerede i mai i år. Hvordan gjør vi dette riktig – særlig når vi bruker fagforeningsdata som abonnementsbase?

Dato: 
Torsdag 08. Mar
Kl.: 
13:30
Passer for: 
Redaktører
Markedsførere
Annonseselgere
Utgivere

Hvordan går det med de ulike mediene? Hvem er vinnerne og taperne når det gjelder lesing og bruk? Hvor går inntektene?

Dette og mer til får du kunnskaper og innsikt om på Trender som arrangeres av Fagpressens Markedsforum. Du får tall og fakta, og kanskje kan du gå hjem med nye ideer om hvordan du bør tilpasse deg endringene fremover? Ole Petter Nyhaug forteller om forbrukertrender knyttet til medier, Kantar Media bidrar med tall og innsikt, og RED Media Consulting forteller om annonseinntekter. Vi avslutter med litt mat og mingling.

Dato: 
Fredag 16. Mar til Lørdag 17. Mar
Kl.: 
10:00 til 12:00
Passer for: 
Redaktører
Journalister

Velkommen til PUFF 2018! La deg inspirere av Bjørn Olav Nordahl i NRK Brennpunkt, og lær å øke nettrafikken eksplosivt. Du lærer også å lage og redigere video med mobilen. Konferansen starter fredag 16. mars kl 10.00 og avslutter lørdag 17. mars kl 12.00.