Faste arrangementer

Faste arrangementer i Fagpressen

Del: 

Fagpressedagen:

Fagpressedagen er den store fagdagen. Målet er inspirasjon og ny læring. Vi løfter blikket og ser på de store utfordringene, og undersøker retningen som mediebransjen og fagpressen er på vei i. 
Fagpressedagen arrangeres i november hvert år og avsluttes med en hyggelig middag.

Arrangementet passer for alle som er tilknyttet bransjen.
 

Trender:

Fagpressens markedsforum står bak dette arrangementet, som har som mål å se inn i "krystallkulen". Vi analyserer utviklingen i bransjen, ser på prognoser for reklamemarkedet, og undersøker hvilke drivkrefter som slår sterkt inn i fagpressen. Trender arrangeres i februar–mars.
 

PUFF:

PUFF er navnet på den årlige redaksjonelle konferansen for redaktører og journalister i Fagpressen. Den blir arrangert i mars–april hvert år. Bak arrangementet står Fagpressen journalistforum og redaktørforum. 

 

Kick-off med markedsforum:

Dette er markedsforums årlige seminar med faglig og sosialt påfyll. Seminaret er åpent for alle. Kick-off arrangeres om høsten, tidlig i september.

 

Fagpressens redaktørprogram:

Et lengre løp med kompetanseheving for redaktører tilbys omlag hvert annet år i Fagpressen.

 

Andre kurs og arrangementer:

Gjennom året arrangerer Fagpressen 20-30 små og store kurs som fortløpende blir annonsert her på nettsiden.
Det er mulig å komme med innspill og ønsker – kontakt Berit for redaksjonelle kurs eller Kjartan for kommersielle kurs.

 

 

Kurs og arrangementer

Dato: 
Onsdag 07. Mar
Kl.: 
09:00 til 10:30
Passer for: 
Redaktører
Journalister
Markedsførere
Annonseselgere
Utgivere

Alle må vi lage rutiner for å følge de nye reglene for personvern som blir norsk lov allerede i mai i år. Hvordan gjør vi dette riktig – særlig når vi bruker fagforeningsdata som abonnementsbase?

Dato: 
Torsdag 08. Mar
Kl.: 
13:30
Passer for: 
Redaktører
Markedsførere
Annonseselgere
Utgivere

Hvordan går det med de ulike mediene? Hvem er vinnerne og taperne når det gjelder lesing og bruk? Hvor går inntektene?

Dette og mer til får du kunnskaper og innsikt om på Trender som arrangeres av Fagpressens Markedsforum. Du får tall og fakta, og kanskje kan du gå hjem med nye ideer om hvordan du bør tilpasse deg endringene fremover? Ole Petter Nyhaug forteller om forbrukertrender knyttet til medier, Kantar Media bidrar med tall og innsikt, og RED Media Consulting forteller om annonseinntekter. Vi avslutter med litt mat og mingling.

Dato: 
Fredag 16. Mar til Lørdag 17. Mar
Kl.: 
10:00 til 12:00
Passer for: 
Redaktører
Journalister

Velkommen til PUFF 2018! La deg inspirere av Bjørn Olav Nordahl i NRK Brennpunkt, og lær å øke nettrafikken eksplosivt. Du lærer også å lage og redigere video med mobilen. Konferansen starter fredag 16. mars kl 10.00 og avslutter lørdag 17. mars kl 12.00.