Medieovervåkning av fagmediene

Medieovervåkning av fagmediene

Fagpressen har inngått avtale om medieovervåkning med Retriever. Fagpressen ønsker å gjøre journalistikken i fagmediene mer synlig. 
Knytter du deg til avtalen får du:

  • Synliggjort ditt innhold i Mediearkivet/ATEKST 
    Dette gjøres enkelt ved å sende trykklar pdf-fil til Retriever, og/eller legge script på nettsiden deres.
  • Visning av ditt innhold i fagpresseportalen fagpressenytt.no. 
    Dine nyheter, artikler og annen journalistikk blir med i fagpressenytt.no, og vil lede trafikk tilbake til dere. 

Det er en forutsetning for å få vist innhold i Fagpressenytt.no, at innholdet er levert til Mediearkivet.

Avtalen innebærer også at Mediearkivet/Retriever kan tilby innhold fra fagmediene til sine kunder som kjøper medieovervåkning. Dette genererer inntekter tilbake til fagmediene .

De som blir med på avtalen, får også valgfritt tilbud på bruk av ATEKST i sin redaksjon.
Priser for å bruke ATEKST er:               

  • Inntil 10 ansatte: kr 500,- pr mnd.
  • Flere enn 10 ansatte: kr 750,- pr mnd. 

Her er informasjon om avtalen:PDF iconny-tilbud om medieovervåkning, Atekst og Fagmedieportalen.pdf

For å bli med må du:

  1. Bekrefte avtalen ved å fylle ut skjemaet til høyre.
  2. Følg veiledningen i bekreftelsen du får fra Retriever for hvordan du 
    a) sender riktig pdf til Mediearkivet/Retriever
    b) registrerer din nettside i systemet

Har du spørsmål om detaljer i avtalen, ta kontakt med:

Berit Nyman, Fagpressen, berit@fagpressen.no

Anders R. Eriksen i Retriever, anders.r.eriksen@retriever.no

 

 

Kurs og arrangementer

Dato: 
Onsdag 07. Mar
Kl.: 
09:00 til 10:30
Passer for: 
Redaktører
Journalister
Markedsførere
Annonseselgere
Utgivere

Alle må vi lage rutiner for å følge de nye reglene for personvern som blir norsk lov allerede i mai i år. Hvordan gjør vi dette riktig – særlig når vi bruker fagforeningsdata som abonnementsbase?

Dato: 
Torsdag 08. Mar
Kl.: 
13:30
Passer for: 
Redaktører
Markedsførere
Annonseselgere
Utgivere

Hvordan går det med de ulike mediene? Hvem er vinnerne og taperne når det gjelder lesing og bruk? Hvor går inntektene?

Dette og mer til får du kunnskaper og innsikt om på Trender som arrangeres av Fagpressens Markedsforum. Du får tall og fakta, og kanskje kan du gå hjem med nye ideer om hvordan du bør tilpasse deg endringene fremover? Ole Petter Nyhaug forteller om forbrukertrender knyttet til medier, Kantar Media bidrar med tall og innsikt, og RED Media Consulting forteller om annonseinntekter. Vi avslutter med litt mat og mingling.

Dato: 
Fredag 16. Mar til Lørdag 17. Mar
Kl.: 
10:00 til 12:00
Passer for: 
Redaktører
Journalister

Velkommen til PUFF 2018! La deg inspirere av Bjørn Olav Nordahl i NRK Brennpunkt, og lær å øke nettrafikken eksplosivt. Du lærer også å lage og redigere video med mobilen. Konferansen starter fredag 16. mars kl 10.00 og avslutter lørdag 17. mars kl 12.00.