Lesertall med Kantar TNS

Lesertall fra Kantar TNS

Del: 

Mediebransjen måles på mange områder.
Offisielle opplagstall for papirbaserte utgaver får bransjen bekreftet enten fra MBL eller Fagpressen.

 

Lesertall for papirmagasiner

Det er to offisielle metoder for å framskaffe lesertall på papir. Blader med stort opplag bør måles i Magasin- og ukepressemålingen til Kantar TNS. Små og mellomstore blader kan benytte Gallup Fagpresse.

De offisielle lesertallene for Fagpressen finner du hos Kantar TNS.

Har du spørsmål eller ønsker, ta kontakt med Fagpressen, eller bestill "Lesertall Fagpresse".

Små og mellomstore blader
Bladet ditt kan velge mellom følgende tre alternativer:

1. Modellerte lesertall for 2 år og én leserkretsundersøkelse:   15 000 + 15 000 = 30 000 kr
2. Modellerte lesertall for 2 år uten leserkretsundersøkelse:       6 500 kr
3. Én leserkretsundersøkelse og modellerte lesertall for ett år:  23 000 kr

Store opplag
For å bli med på Magasin- og ukepressemålingen, kan du kontakte Katja Møglestue i Kantar TNS.
 

Dokumentasjon for nettsider

Fagpressen godkjenner flere analyseverktøy som rapporteringssystem for brukere og brukersesjoner.

Fagpressen har også avtale med Kantar TNS om måling av nettsider:
Ønsker dere å være med på TNS scores (topplisten), ta kontakt med Fagpressen.
Pris for medemmer i Fagpressen: 12 000 kr

Kurs og arrangementer

Dato: 
Onsdag 07. Mar
Kl.: 
09:00 til 10:30
Passer for: 
Redaktører
Journalister
Markedsførere
Annonseselgere
Utgivere

Alle må vi lage rutiner for å følge de nye reglene for personvern som blir norsk lov allerede i mai i år. Hvordan gjør vi dette riktig – særlig når vi bruker fagforeningsdata som abonnementsbase?

Dato: 
Torsdag 08. Mar
Kl.: 
13:30
Passer for: 
Redaktører
Markedsførere
Annonseselgere
Utgivere

Hvordan går det med de ulike mediene? Hvem er vinnerne og taperne når det gjelder lesing og bruk? Hvor går inntektene?

Dette og mer til får du kunnskaper og innsikt om på Trender som arrangeres av Fagpressens Markedsforum. Du får tall og fakta, og kanskje kan du gå hjem med nye ideer om hvordan du bør tilpasse deg endringene fremover? Ole Petter Nyhaug forteller om forbrukertrender knyttet til medier, Kantar Media bidrar med tall og innsikt, og RED Media Consulting forteller om annonseinntekter. Vi avslutter med litt mat og mingling.

Dato: 
Fredag 16. Mar til Lørdag 17. Mar
Kl.: 
10:00 til 12:00
Passer for: 
Redaktører
Journalister

Velkommen til PUFF 2018! La deg inspirere av Bjørn Olav Nordahl i NRK Brennpunkt, og lær å øke nettrafikken eksplosivt. Du lærer også å lage og redigere video med mobilen. Konferansen starter fredag 16. mars kl 10.00 og avslutter lørdag 17. mars kl 12.00.