Programmatic - felles prosjekt om automatisert annonsesalg

Programmatic - felles prosjekt om automatisert annonsesalg

Del: 

Programatisert annonsesalg (automatisert)

Annonsemarkedet er i sterk endring, og svært mye går i retning av automatiserte systemer for kjøp og salg av digitale annonseflater. Allerede i dag bruker mediebyråene cirka 30 prosent av sin omsetning gjennom automatiserte løsninger. 

Fagpressen fasiliterer et prosjekt for fagmedier hvor mediene har gått sammen for å styrke medienes salgsposisjon. Med utgangspunkt i fagmediens sterke og tydelige målgrupper, etablers målgruppeprofiler som er interessante for annonsører og mediebyråer. 

Det kreves både salgsressurser og kompetanse for å drive denne form for handel. Vi har engasjert Piotr Biarnacki som prosjektleder for fellesskapet. Hans firma Ideo Solutions er også engasjert som adops (en som jobber i annonsesystemet, tilpasser og tilrettelegger). I tillegg er det en egen salgsressurs knyttet til prosjektet, mens Cxense er teknisk partner.  

Videre mål for prosjektet er å selge fagpressen som mediekanal til interessenter og etablere private avtaler på vegne av det enkelte medium, og på vegne av gruppen som helhet. I tillegg ønsker man at flere av Fagpressens medlemmer knytter seg til avtalen.

Nina Gade Tenvik, kommersiell direktør i Kampanje, er leder av prosjektgruppen.

De som ønsker å bli med i prosjektet, kan melde sin interesse til Kjartan Tyvand

Kurs og arrangementer

Dato: 
Onsdag 22. nov
Kl.: 
11:15 til 18:00
Passer for: 
Redaktører
Journalister
Markedsførere
Annonseselgere
Utgivere

Fagpressedagen 2017 blir en dag med høy aktualitet. Du får høre om de nye tjenestene som kommer fra Fagpressen i det kommende året, og du får som vanlig alle de ferske tallene! Dessuten tar vi debatten om digitalt mva-fritak, med Høyre og Arbeiderpartiet.
Dagen avsluttes med en hyggelig middag. Meld deg på til nytte, nettverk og hygge!