Send inn bidrag til Fagpresseprisene 2018

Innsending til Fagpresseprisene 2018

Frist for å sende inn arbeider til prisene er fredag 2. mars kl 16.00!

  • Alle fag- og nisjeblader kan sende inn bidrag til samtlige priskategorier. 
  • Alle bidrag sendes digitalt via skjemaet til høyre.
  • Alle arbeider som skal vurderes, må ha vært publisert i løpet av det siste hele året.
  • Send arbeidet samlet i én pdf
  • Send én begrunnelse pr nominasjon.
  • Vi ønsker ett bilde som representerer arbeidet/den nominerte, som vi kan bruke i sammenhenger hvor vi skal vise de nominerte.
  • Alle arbeider skal vises slik de opprinnelig var publisert.
  • Nettartikler sendes også som pdf så langt det lar seg gjøre.
  • Video o.l. sendes via lenke til arbeidet, evt legg ved fil.
  • Bruk nytt skjema for hver pris du nominerer til.

Spesialtilfeller:

  • Til Fagpresseprisen må vi ha hele årgangen fysisk fra trykte medier (bruk samme skjema og ettersend bladene). For heldigitale medier sender dere inn gode eksempler på alt som inngår i begrunnelsen.
  • Til de journalistiske kategoriene kan hver redaksjon kun nominere to (2) arbeider i hver klasse. Husk navn på alle journalister/bidragsytere til arbeidet.

Årgangen (på trykk) sendes eller leveres til Fagpressen, Akersgata 43, 0158 Oslo

Her kan du lese kriteriene og statuttene for hver av priskategoriene.

I alle kategorier kåres én vinner, mens inntil to kandidater kan få hederlig omtale.

Juryen:

Årets jury ledes av Kjersti Løken Stavrum, resten av juryen ser dere her.
Juryen står fritt til å la være å dele ut pris i en eller flere kategorier.
Juryen har også initiativrett i alle priskategorier.

 

Prisutdelingen er torsdag 7. juni på Månefisken i Oslo.

Påmelding til arrangementet kommer.

Vi ønsker alle lykke til!

Navn på priskandidat(er) som skal krediteres for arbeidet som sendes inn til juryering. Viktig å oppgi alle personer med riktig navn.
Dato/nr, sidenr o.l
Filer må være mindre enn 2 MB.
Tillatte filtyper: jpg jpeg pdf doc docx ppt pptx.
Send inn arbeidet som skal nomineres i én pdf. Vedlegget må inneholde alle elementer juryen skal vurdere. Nettartikler skal også sendes som pdf (med lenke i tillegg)
Filer må være mindre enn 20 MB.
Tillatte filtyper: gif jpg jpeg pdf doc docx ppt pptx xls xlsx.
Vi ønsker ett godt bilde/illustasjon som representerer den/det som nomineres.
Filer må være mindre enn 20 MB.
Tillatte filtyper: gif jpg jpeg png pdf.

Kurs og arrangementer

Dato: 
Onsdag 07. Mar
Kl.: 
09:00 til 10:30
Passer for: 
Redaktører
Journalister
Markedsførere
Annonseselgere
Utgivere

Alle må vi lage rutiner for å følge de nye reglene for personvern som blir norsk lov allerede i mai i år. Hvordan gjør vi dette riktig – særlig når vi bruker fagforeningsdata som abonnementsbase?

Dato: 
Torsdag 08. Mar
Kl.: 
13:30
Passer for: 
Redaktører
Markedsførere
Annonseselgere
Utgivere

Hvordan går det med de ulike mediene? Hvem er vinnerne og taperne når det gjelder lesing og bruk? Hvor går inntektene?

Dette og mer til får du kunnskaper og innsikt om på Trender som arrangeres av Fagpressens Markedsforum. Du får tall og fakta, og kanskje kan du gå hjem med nye ideer om hvordan du bør tilpasse deg endringene fremover? Ole Petter Nyhaug forteller om forbrukertrender knyttet til medier, Kantar Media bidrar med tall og innsikt, og RED Media Consulting forteller om annonseinntekter. Vi avslutter med litt mat og mingling.

Dato: 
Fredag 16. Mar til Lørdag 17. Mar
Kl.: 
10:00 til 12:00
Passer for: 
Redaktører
Journalister

Velkommen til PUFF 2018! La deg inspirere av Bjørn Olav Nordahl i NRK Brennpunkt, og lær å øke nettrafikken eksplosivt. Du lærer også å lage og redigere video med mobilen. Konferansen starter fredag 16. mars kl 10.00 og avslutter lørdag 17. mars kl 12.00.