Fagpressedagen 2015

Primærfaner

Fagpressedagen 2015

Fapressedagen
Del: 
Bli med på årets viktigste dag! FULLT – sett deg på venteliste
Dato: 
Tirsdag 24. nov
Sted: 
Thon Conference
Universitetsgaten 26, Oslo
Thon Conference, Universitetsgaten 26, Oslo
Kl.: 
11:30 til 22:00
Passer for: 
Redaktører
Journalister
Markedsførere
Utgivere
Pris: 
Kr 1800,- for "full pakke" for medlemmer/rettighetshavere

Bli med på årets store fagkonferanse

Tirsdag 24. november 2015

  • Ferske leser- og opplagstall
  • Hvor går annonsørene – og hvor går Fagpressen? Nils Røang m.fl.
  • Nye fagmedier skaper konkurranse. Medier24 kapper land fra Journalisten
  • Gode nyheter til inspirasjon
  • Julemiddag

Fagpressedagen 2015 blir din viktigste fagdag dette året. Meld deg på.

PROGRAM:

11.30: Registrering og enkel lunsj

12.15: Åpning av Fagpressedagen, styreleder Jan M. Moberg

  • Britt Sofie Hestvik, Kommunal Rapport og Nina Kristiansen, forskning.no er dagens programledere
  • Elin Floberghagen og Piotr Biernacki med en ekstra nyhet

12.45: Tallenes tale

  • Ferske opplags- og lesertall for Fagpressen legges fram. Kjartan Tyvand med siste nytt fra Fagpressens opplagskomité.
  • TNS Gallup har lesertallene
  • Hva sier tallene? Kommentar og prognose fra Madeleine Thor, Institutet för reklam- och mediestatistik

13.15: Pause

13.35: Hvor går annonsørene?

  • Nils Røang, styreleder i mediebyrået RED innleder
  • Og hva skjer når folk blokkerer for annonsene? Øystein W. Høie, Tek/TU

14.05: Pause

14.10   ...og hvor går Fagpressen?

  • Samtale om de største utfordringene akkurat nå. Hvordan møter vi dem i et 5-årsperspektiv?
  • Ole Henrik Nissen-Lie , redaktør og utgiver Norsk Maritimt Forlag AS, Anita Madshus, leder i annonsesalgselskapet A2media AS; Ingunn Roald, markedssjef Sykepleien og Thomas Witsø-Bjølmer, sjefredaktør Hotellmagasinet/Bjørgu AS

15.15: Pause, 30 min

15.45: De nye fagmediene: Gründerne blant oss

  • Nye satsinger i fagmediemarkedet kapper land fra etablerte fagmedier. Hva skjer når noen kommer inn der det allerede finnes etablerte og hardt arbeidende redaksjoner?
  • Fagpressen har fått flere nye og nyskapende medier. Korte presentasjoner av:

    Khrono/Tove Lie
    Energi & Klima/Anders Bjartnes

    Hva skal til for å starte et nytt medium? Gard B. L. Michaelsen forteller om Medier24.com og sin metode.

  • Helge Øgrim, Journalisten: Hvordan var det å bli utfordret? Hvordan jobber vi nå? 10 min
  • Helge Øgrim møter utfordrer Gard L. Michaelsen i duell/samtale

16.45: Pause

17.00: Gode nyheter!

  • Barth Tholens, leder Fagpressens vederlagsfond: Fagpressen har satt av en god slump penger som blir utlyst i neste måned. Finn de nye kriteriene og enkelt skjema på nye fagpressen.no – og søk kompetansestøtte til gode prosjekter
  • Gøy på landet! Baard Nordvang, daglig leder i Ask media
  • Kapitaliser på redaksjonelle produkter: Henning Aarset, Kommunal Rapport og Leverandørdatabasen
  • Forsøk på å finne nye inntektsstrømmer: Underveis, tilbakelagt, fornyet: Paal M. Svendsen, Utdanning
  • Kort presentasjon av Fagpressens redaktørprogram 2016

17.50: Oppsummering av dagen

18.15: Avgang til julemiddag på Brasserie Paleo, Rosenkrantz hotell, Rosenkrantz' gate 1

19.00: Julemiddag

  • Middag, drikke og gode kolleger

 

PRISER for medlemmer/rettighetshavere:

"Full pakke" (seminar og julemiddag): kr 1800,-
Dagpakke (uten julemiddag): kr 1300,-
Julemiddag: kr 900,-
For ikke-medlemmer/rettighetshavere: pris + kr 1000,-

Påmeldingsfrist tirsdag 17. november! Påmelding til Fagpressens arrangmenter er bindende.

SPONSORER:

07 MEDIA
NTB SCANPIX

TNS GALLUP
BRING
A2 MEDIA
INFOSOFT
RAMSALT LAB
NORPOST
MYNEWSDESK
MADGEX

 

Påmelding: 
Rekkefølge
Du kan melde på en kollega ved å skrive navn og epost i dette feltet. Påmeldingen er bindende.
Om du har beskjed, kommentar angående din påmelding

Kurs og arrangementer

Dato: 
Torsdag 06. sep
Kl.: 
09:00 til 16:00
Passer for: 
Redaktører
Markedsførere
Annonseselgere
Utgivere