Spår tøft medieår 2017

Spår tøft medieår 2017

Skjermdump fra fipp.com

Del: 

Tøft for alle utgivere. Enda mer behov for nyskaping, digital ekspertise og investeringer i digital infrastruktur. Men fortsatt plass til god historiefortelling. På nye måter.

Og så blir det mye mer innholdsmarkedsføring, blant annet fordi Apple satser stort på dette markedet.
Spådommene kommer fra to internasjonale medieeksperter: James Hewes leder konsulentavdelingen i Soho Consulting, Storbritannia. Yves Bougon er direktør for Hearst Magazines Øst-Asia-avdeling. De er intervjuet på nettsiden til FIPP, den internasjonale unionen for publisister som Fagpressen er medlem av.
Les mer her.

Les også:
  • Mediekommentator Anki Gerhardsen har innklaget Khrono, VG og NRK for at de identifiserte en professor ved Universitetet i Stavanger. Professoren har sendt seksuelt ladede tekstmeldinger til unge kvinner. Alle de tre medienes redaktører forsvarer identifiseringen.

  • 5. juli ble faktisk.no lansert. Nettstedet har nå publilsert en rekke gjennomsjekkede saker fra ulike politikkområder, og flere kommer. Sakene blir presentert med konklusjoner som spenner fra "faktisk helt sant" til "faktisk helt feil", med mellomkarakteristikker som "faktisk delvis sant", "faktisk ikke sikkert" og "faktisk delvis feil".

  • Les hva ansvarlig redaktør Ole Henrik Nissen-Lie i Båtliv skriver om båtjournalistikk og norsk mediepolitikk!